dilluns, 20 de novembre del 2023

DIA INTERNACIONAL DELS DRETS DE L’INFANT

 DIA INTERNACIONAL DELS DRETS DE  L’INFANT

El 20 de novembre se celebra el Dia Internacional dels Drets de l’Infant en commemoració de la Declaració Universal dels Drets del Nen, de 1959, i de la Convenció dels Drets de l’Infant de l’Assemblea General de les Nacions Unides, al 1989. Aquest dia està destinat a fomentar el benestar i els drets dels nens i les nenes de tot el món.


En grups hem treballat aquests 10 drets principals i els hem explicat a la nostra manera, posant èmfasi allà on hem cregut més important i subratllant allò que ens ha ajudat a entendre’ls:

- Tenim dret a sentir-nos i estar protegits.

- Tots els nens i nenes del món hem de jugar.

- Que tots els infants puguin anar al metge.

- Somiem amb una vida en Pau i sense conflictes.

- Vesteix com vulguis i que ningú et faci canviar.

- Necessito ser educat i educada en la Pau, la tolerància i la comprensió.

- Tinc dret a rebre una educació i a tenir el necessari per estudiar.

- Tinc dret a dir el que penso i el que necessito!

- Vull poder relacionar-me amb altres nens i nenes.

- Vull viure amb la meva família, que em cuidi, m’alimenti i sobretot que m’estimi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada